2013 Yılı ocak ayı ssk yani 4/1(a) emeklilerinin yıllardır beklediği intibaktan doğan farklarını alacakları ve haksızlıkların giderileceği bir ay olacak.
İntibak nedir? İşin esası emekli maaşi hesaplama sisteminin değişik zamanlarda farklı şekillerde uygulanmasından kaynaklanan haksızlığın giderilmesidir.
Bunu açmak gerekirse; maaşın hesaplanmasında temel alınan parametreler içerisinde yer alan prim ödeme gün sayısı, göstergenin tesbitindeki kazanç ortalamaları, 01.01.1982 yılından önce farklı, 01.01.1982 ile 31.12.1987 yıllarında farklı, 01.01.1988 ile 31.12.1999 tarihleri arasında farklı bu gün ise tamamen farklı bir şekilde uygulanmaktadır.
İşte; aynı prim ödeme gün sayısı, aynı gösterge aynı yaştaki 2000 yılı öncesi emeklisi ile 2000 yılından sonra emekli olan kişiler arasındaki maaş farkının eski emekliler aleyhine oluşan durumun ortadan kaldırılması amacı ile çıkartılan intibak yasası gereği yapılan düzeltmedir.
Kimler yararlanacak :
1- 2000 yılından önce emekli olanlar.
2-2000 yılından önce dul ve yetim aylığı bağlananlar.
3- 2000 yılından önce malülen emekli olanlar.
4-2000 yılından önce emekli olupta sonradan ölenlerin dul ve yetimleri.
Yapılan hesaplamalar sonucu yaklaşık bir milyon dokuzyüz bin emeklinin maaşında 1tl. ile 320 tl. arasında değişen artış olacak.
207.000 Emeklinin maaş artışı 1 tl. ile 20 tl. arasında.
293.000 Emeklinin maaş artışı 20 tl. ile 50 tl. arasında
340.000 Emeklinin maaş artışı 50 tl. ile 100 tl. arasında.
471.000 Emeklinin maaş artışı 100 tl. ile 150 tl. arasında.
291.000 Emeklinin maaş artışı 150 tl. ile 200 tl. arasında.
258.000 Emeklinin maaş artışı 200 tl. ile 250 tl. arasında.
45.000 Emeklinin maaş artışı ise 250 tl nin üzerinde olacak.
Emeklinin eline geçecek ocak ayı maaşı; İntibaktan gelen zam aralık ayı maaşına eklenecek, bulunan rakama ilk 6 aylık artış olan %4.14 lük kısım da ilave edilerek emeklinin ocak ayı maaşı ortaya çıkacak. Emekli maaş ödemeleri başlamadan önce sgk nın internet sitesinden maaşınızdaki artışı öğrenebilirsiniz.
Bağ-kur emeklilerinin ise 01.04.2002 ile 30.06.2002 döneminde emekli olan toplam 12.000 kişi intibak kapsamına alınarak bunların aylıkları da emsallerinin seviyesine yükseltilmiştir.
Görünen o ki intibak yasası ile beklediği artışı almıyan emeklilierin çoğu sosyal güvenlik kurumu aleyhine mahkemelere dava açacak ve son noktayı mahkemeler koyacak.



























