Tarsus’ta meyve bahçelerinde gündüz saatlerinde yapılan zirai ilaçlama nedeniyle yüzlerce arının telef olduğu iddia edildi. Arıcılar, ilaçlamanın yanlış saatlerde yapılmasının hem arı popülasyonuna hem de tarımsal üretime zarar verdiğini belirterek yetkililere çağrıda bulundu.
Edinilen bilgilere göre 8 Mart tarihinde bölgede bulunan meyve bahçelerinde yapılan zirai ilaçlama sonrası çok sayıda arı kovanı zarar gördü. Sert çekirdekli meyve üretimi yapan bazı işletmeler tarafından öğle saatlerinde ağaçlara uygulandığı öne sürülen tarım ilaçları nedeniyle kovanların önünde yüzlerce arının telef olduğu ifade edildi.
Arıcılar tarafından kaydedilen görüntülerde, kovanların önünde çok sayıda ölü arının bulunduğu görüldü. Üreticiler, arıların uçuş halinde olduğu gündüz saatlerinde yapılan ilaçlamanın büyük kayıplara yol açtığını dile getirdi.
Uzmanlar ise zirai ilaçlamanın arıların uçuş yapmadığı sabah erken saatlerde ya da akşam karanlığında yapılması gerektiğini vurguluyor. Yanlış saatlerde yapılan ilaçlamaların hem arıcılığa hem de tarımsal üretime ciddi zarar verdiği belirtiliyor.
İstersen bu haberi gazete sayfası düzenine uygun daha uzun ve başlıklı şekilde de hazırlayabilirim.
































