:

:

:

Sebze Hali Tehlike Sinyalleri Veriyor

Başkan Ali İlk, “Sözleşmeli tarıma geçilmesi artık şart olmuştur”
Tarih: 18 Haziran 2008 Çarşamba 23:50
Sebze Hali Tehlike Sinyalleri Veriyor
Yazı Boyutu:
Metni küçült
Metni büyüt

Tarsus  Yaş Sebze ve Meyve Komisyoncuları Dernek Başkanı Ali İlk, son günlerde ihracatın olmaması nedeniyle satışların durma noktasına geldiğini vurguladı.

Üreticilerin mutlaka üretim konusunda bilinçlendirilmesi gerektiğinin altını çizen İlk, Tarsus Hal’inde domatesin 10 Ykr, patlıcanın 20 Ykr, karpuzun 50 ykr, biberin 50 Ykr, eriğin 70 Ykr’den bile alıcı bulamadığını ifade ederek, “Üreticimiz düzenli bir ekim politikası yapmıyor.

Hangi mal para ediyorsa, o malın üretimine ağırlık veriyor. Böylece bindiği dalı kesmiş oluyor. Üreticimizi bilinçlendirmek lazım. Bu konuda Tarım Müdürlüklerine, Ziraat Odalarına büyük iş düşüyor” şeklinde konuştu.

Sözleşmeli tarıma geçilmesi artık şart olduğunu dile getiren  Başkan İlk, “Sözleşmeli tarıma geçmek zorundayız. Domates üretimimiz çok para etmeyince salça fabrikasıyla sorunu çözmeliyiz.”dedi.


Bu haber toplam 3512 defa okunmuştur.
Etiketler:
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Henüz yorum eklenmemiştir.
Yeni Doğuş Gazetesi ©1986 - Tüm Hakları Saklıdır, Kaynak Gösterilmeden İçerik kopyalanamaz.
Oluşturma süresi(ms): 8