Tarsus Yaş Sebze ve Meyve Komisyoncuları Dernek Başkanı Ali İlk, son günlerde ihracatın olmaması nedeniyle satışların durma noktasına geldiğini vurguladı.
Üreticilerin mutlaka üretim konusunda bilinçlendirilmesi gerektiğinin altını çizen İlk, Tarsus Hal’inde domatesin 10 Ykr, patlıcanın 20 Ykr, karpuzun 50 ykr, biberin 50 Ykr, eriğin 70 Ykr’den bile alıcı bulamadığını ifade ederek, “Üreticimiz düzenli bir ekim politikası yapmıyor.
Hangi mal para ediyorsa, o malın üretimine ağırlık veriyor. Böylece bindiği dalı kesmiş oluyor. Üreticimizi bilinçlendirmek lazım. Bu konuda Tarım Müdürlüklerine, Ziraat Odalarına büyük iş düşüyor” şeklinde konuştu.
Sözleşmeli tarıma geçilmesi artık şart olduğunu dile getiren Başkan İlk, “Sözleşmeli tarıma geçmek zorundayız. Domates üretimimiz çok para etmeyince salça fabrikasıyla sorunu çözmeliyiz.”dedi.
































